laupäev, 23. oktoober 2010

23.10.

Vähe sellest, et meil on ülemisel korrusel rott oli meil ka täna öösel alumisel korrusel keegi meesterahvas kes kõva häälega juttu rääkis. Ei saanudki me unesegastena aru, et kas pere-emale oli keegi külla tulnud või oli see pere-ema ise kes suhtles mõne oma pojaga. Meie vend Mikel on ka miski külaline – me ei ole veel aru saanud kas naiste või meesterahvas – võib olla ka pereema suhtles selle inimesega lihtsalt keset ööd.
Täna oli meil kooliga ekskursioonipäev ja me käisime kõik koos rõõmsalt Carcassonis. See on üks väike ilus linnake mis asub umbes 170 km siit Hispaania poole. Carcassonne on siis tuntud keskaegse võimsa kindlusemüüriga ümbritsetud südalinna Cité poolest. Linnake oli ilus ja armas kuid me tutvusime vaid selle südalinna osaga mis on siis ümbritsetud kauni keskaegse müüriga. Külastasime ka Carcassonne pühaku Nazariuse basiilikat mis ei olnud eriline vaatamisväärsus. Siis käisime ka linnuses mis asub Cite keskel. Oli teine ilus ja hästi restaureeritud. Ja linnamüüri sees olevad tornid – teiste hulgas ka piinamistorn olid ka väga hästi üles ehitatud. Suur vaatamisväärsus oli ka hotell ja hotellitoa aken kus elas Kevin Costner, siis kui filmiti Robin Hoodi ja nimelt selle filmi tegevus on üles võetud just Carcasseonne linnas.Sellest aknast tegime ikka pilti ka:

Samuti asub selles linnas kanal mis ühendab Atlandi ookeanit Vahemerega ehk siis Canal du Midi. See oli väga tähtis teelõik millega alates 17 sajandist välditi Hispaania piraate ning peeti kaubavahetust läbimata Hispaania vaenulikke mereteid.
Vot selliseid tarkusi saime täna teada. Nüüd siis pildid:

Kristi soetas ka omale uue mängukanni – oliivipuu. Täiesti pesuehtsa oliivipuu. See on momendil veel pisike ja mahub väiksesse lillepotti kuid müüjanna lubas, et see kasvab kiirelt ja väga suureks. Nii et loota on et kui me järgmine nädal lennukile astume siis on see juba meie pikkune ja oliivid ka küljes.

Lõunaks sõime kohalikku hõrgutist – cassoulet ehk siis ühepajatoit ubade ja kolme erineva lihaga. Me küll tuvastasime sellest toidust grillvorsti ja pardiliha ning hunniku ube. Pilt toidust on ka siin:

Pealelõuna dringi võtsime koos oma õe Manuelaga ja tarbisime kohalikku kergemat veini:

Ekskursiooni lõpetuseks jagas pakkus ka giid veidike kohalikku veinikest:

Manuelaga oligi see viimane kohtumine kuna ta homme lahkub siit ja läheb tagasi kodumaale. Kuid me kutsusime teda Eestisse ja ta lubas tulla meile külla :)

Bussis mängis giid tagasiteel kitarri ja kiirelt võeti ka lauluviis üles. Me Kristiga arvasime, et me oleme veel vähe veini tarbinud, et laulmisega teisi segama hakata ja seega pobisesime niisama omaette. Oli ilus päev!