reede, 2. august 2013

Ramadani Amman

Leidsin veel paar puhkuse pilti, see siis tehtud meie rõdul:

Vahepeal käisin Ammanis – seal oli väga mõnus ja soe. Kuna islamimaailm tähistab momendil oma ühte tähtsaimat püha, siis oli seekordne Ammani külastus eriti huvitav. Kuna päeval oli väga kuum siis ei hakanud ma hotelli basseini äärest lahkuma sest seal pakuti ka vett juua ning soovi korral oleks saanud ka süüa. Linna vahel aga oli ilmselgelt ebaviisakas isegi vee joomine. Seega suundusin jalutuskäigule vahetult enne päikeseloojangut, et näha mis siis toimuma hakkab. Enne päikeseloojangut olid küll enamus söögikohad avatud ja kõik ostsid kaasa hommikusööki kuid kohapealsetele klientidele ei serveeritud veel midagi. Autosid oli samuti mitmeid, need sibasid küll sinna ja siis jälle siia. Tee ääres kohtasin ka Sportlandi poodi – täitsa samasuguse logoga Sportlandi pood J
Miskil hetkel arvasime kolleegiga paremaks ikkagi restorani siseneda ning jälgida tänaval toimuvat hoopis rõdult. Klener vöttis lahkelt vasti ka meie söögi ja joogi tellimused, kuid ütles, et enne kella 19.05 nad midagi ei serveeri. Võtsime teadmiseks ning arvasime, et selle 15 minutit suudame niisama seal oodata küll. Kõrvallaudadesse kogunes samuti inimesi, peamiselt naistest koosnevaid seltskondi. Ühes lauas oli pere, kus oli ka perepoeg kaasas. Tema pani lauale oma käekella ning hakkas siis emale ja õele palveid ette lugema, mida need siis kordama pidid. Laua keskel olid ka datlid, mida süüakse peale päikeseloongut esimese asjana. Peale ligi tunni aja möödumist – ilmselgelt on sealpool maakera ajaarvamine teistsugune – toodi meile pudel vett ning salat. Kuna perepoeg kõrvallauas endiselt oli palvete lugemisega ametis, siis ei julgenud ka meie sööma-jooma hakata. Meile küll tundus, et päike on loojunud, paraku ei saanud me selles päris kindlad olla kuna majade vahelt päris täpselt ei näinud seda fakti. Mõned minutid hiljem toodi ka meie tellitud “shawermad”. Kuid perepoeg ikka luges palveid ja datleid ei olnud veel keegi puutunud. Seega ootasime edasi. Vartsi olid juba kõikidel laudadel söögid olemas, tänav autodest tühi ning perepoeg oli koraani käest pannud ja asunud datleid krõbistama – seega asusime ka meie oma söögi kallale. Igal juhul oli väga tore jällegi inimesi vaadelda ning uurida maailma eri nurki ning kombeid ;)
Tagasi suundudes hotelli arvas heaks üks kohalik meil veidike kõrval käia ning siis minul käest kinni võtta, mille peale mu kolleeg, kes on Liibanoni päritolu, talle paar araabiakeelselt lauset viskas. Selle peale suundus kohalik risti üle tee ning unustas meid kus kurat. Seega vana hea ravisõim töötab igal pool J
Tagasi saabused Londonisse tervitas meid vihm ning +16 kraadi, ehk siis poole vähem kui oli Ammanis. Oli meeldivalt värske olla!
Tänaseks on aga kuumus ka siiani jällegi saabunud, eile oli +33, täna veidike vähem. Päris kole kui nii palav on kohtades kus ei ole meri kohe ukse juures aga elame üle, sest ega see suvi ei ole igavene.
Täna-homme on mul vabad päevad, täna tegelen ei millegagi, homme üritan ennast prantsuse keele kursustele kirja panna. Nimelt mul siin üks lubadus täitmata ning seega hakkan nüüd hoogsalt selle täitmisega tegelema. Ja seoses sellega annan ka teada, et sünnipäev jääb sel aastal ära ehk siis justkui sünnipäev on, aga number jääb samaks. Ja seega on mul veel üks aasta varuks, et see paganama prantsuse keel selgeks saada ;) Ning seetõttu suundun homme siis ennast keelekursusele registreerima.
Siis võib veel juhtuda, et pean esmaspäeval korraks Tallinna tulema – aga see selgub homme õhtuks. Nimelt suutsin maha müüa oma auto – nii kahju, kahju!! Kuid erinevate asjade kokkulangemisel tahavad sellega seoses paar asja ajamist. Ja kuna olen nagunii Helsingis, siis teen jällegi kiire päevaretke kodukamarale.
Ja veel, vahepeal oli mul siin plaan võtta palgata puhkus ja tulla kodumaale aega veetma – paraku on selgunud, et palgata puhkust ei pakuta meie firmas enne poolt novembrit ja arvata on, et detsembris seda ka ei saa. Seega selle geniaalse plaaniga jäin veidike hilja peale ja nüüd pean ootama, millal see uuesti võimalikuks saab. Nii et praegusel hetkel ei näe ette millal ma pikemaks ajaks kodumaale tulen.