Tere
tere, ma ei ole teid unustanud, mul on olnud kiired ajad, olen tegelnud
puhkamisega kodumaal ;) Aga enne kui siia saabusin oli mul veel veidikeste
viperuste saatel üks lend, millest nüüd teilegi pajatama hakkan.
Algas
kõik väga kenasti, sellel kaunil neljapäeva hommikul, meeskond kogunes
õigeaegselt instrueerimisruumi ning kõik vastasid neile esitatud küsimustele.
Jagasime ka sõbralikult omad tööpositsioonid lennukis ning peagi suundusime
lennuki poole, et seal juba kiireid ettevalmistusi teha reisijate vastuvõtuks.
Õhkutõus toimus umbes pool tundi peale graafikus ette nähtud aega aga nagu me
kõik teame siis pool tundi ei ole lennunduses miski hilinemine. Pealegi oli
tegelik lennuaeg graafikus ettenähtust lühem. Asusime tegema ettevalmistusi
teeninduseks ja esimeseks joogiringiks. Mina olin sattunud tööle äriklassi ehk
siis meie kõnekeeles „Club’i“ ning suundusin ette kööki oma baari ette
valmistama. Purser suundus lendurite juurde, uurima kas need soovivad midagi
juua. See oli hetk mil ma tundsin, et lennuk ei ole omal õigel lennukõrgusel
ning et ta miskipärast ka ei tõuse enam. Purser tuli lendurite kabiinist välja
ning käskis meil oma ettevalmistused lõpetada, kõik asjad tagasi ära panna ning
oodata korraldusi lenduritelt. Et kuna pilootidel midagi suitseb kabiinis ning
kärsahaisu on kõik kohad täis siis arvatavasti me keerame otsa ringi ning
suundume tagasi. Jooksime siis kiirelt kuid veel naeratades omi asju jällegi
ära panema. Paari minuti pärast kuulsime lauset, mida meist vist keegi ei taha
eriti kuulda: Senior cabin crew, report to the intercom immediately / Purseril palun tulla telefonile koheselt.
Nagu meie protseduur ette näeb, siis suundusime kõik omadele kohtadele ning
haarasime telefonid. Kapten andis meile teada, et kabiinis on kärsahais ning
veidike suitsu, et tema kavatsus on tagasi pöörduda Heathrow lennujaama,
maandumiseni on aega 15 minutit ning tuletõrje tuleb lennukile rajale vastu.
Purser kordas kogu info kaptenile tagasi ning meie ülejäänud kinnitasime
arusaamist. Kapten andis meile veel 5 minutit, et lõpetada asjade
kokkukorjamine ning andis siis teada ka reisijatele mis toimus lisades neile ka lubaduse maanduda nii tavaliselt kui võimalik. Hakkasime siis uuesti salongi
ette valmistama maandumiseks, enamus inimesed, kes olid just jõudnud magama
jääda ei saanud midagi aru, miks me neid jällegi tülitame. Kapten pidas oma
lubadust maandumise osas ning miskit evakuatsiooni ega midagi hullemat ei
juhtunud. Meid eskorditi ilusate uute tuletõrje autode saatel lennuvälja
tagumisse otsa ning ukse avades astusid pardale esimesena tuletõrjujad, siis
tehnikud, ning veel paar asjapulka, kel kõigil oli miskeid asju ajada.
Tuletõrjujad lahkusid suhteliselt kiirelt, kuna suits oli haihtunud, leeke kuskil ei olnud ning
alles oli vaid kärsahais. Tehnikud leidsid kiirelt vidina mis oli ära
kärssanud, see oli see vajalik vidin mis näitab horisontaali ehk et kui pilvest
läbi lendad ja midagi ei näe siis see vidin näitab kus on alumine ja kus
ülemine pool. Tehnikud, optimistlikud sellid nagu nad on, lubasid selle kiirelt
ära vahetada ehk kuskil tunniga hakkama saada. Kapten, samuti optimistlikult
liitis sellele tunnile veel veidike aega otsa ning arvas, et umbes 2 tunniga
peaksime uuesti saama õhku tõusta. Kapten palus meil hakata arvutama kuidas
meil tööajaga on, et kas me saame endiselt seda lendu lennata. Lennuk millel olime, on 3 köögiga lennuk, reisijaid palju ning ka meeskonna liikmeid üsna
mitu. Seega on ka arvutused tundidest ja minutitest erinevad. Tagumise köögi
tüdrukud oli juba teinud telefonikõne ametiühingule, kus arvati et me ei saa
miskil juhul antud lendu enam lennata kuna enne jätkamist tuleb meile teha
kokkuvõte juhtunust kapteni poolt ja seda saab paraku teha vaid siis kui
reisijaid pardal ei ole. Meie aga istusime endiselt lennukis koos 243
reisijaga. Ma ei hakka teid vaevama erinevate arvamuste ning telefonikõnedega,
mis järgnevate tundide jooksul toimusid, kuid kõik lõppes peale 4.5 tundi
vaidlusi, mil lõpuks otsustati, et me siiski ei saa seda lendu lennata ning
siis toodi bussid ning tõsteti maha reisijad, meie saime oma seletuse
kaptenilt, et mis juhtus ja kuidas ning peale seda tõsteti ka meid bussi ning
saadeti kontorisse veelkord kogu sellest päevast rääkima. Kogu meie tööpäev
kestis kokku ligi 8 tundi ja kui me oleks oma lennu lennanud siis oleks olnud
meie tööpäev 11 tunni pikkune – see ehk annab miskit aimu, kui kaua ei suutnud
teha otsuseid ei üks ega teine osakond. Mul on siiralt kahju nendest
reisijatest kuid paraku on meile ettekirjutatud reeglid suhteliselt ranged ja
meie tööaja piirangud ning reeglid keerulised ning tihti reisijatele ning
tavainimestele arusaamatud.
Kogu
situatsioon ehk siis intsident ise oli väga rahulik, reisijad pärast isegi
kiitsid meid, et kuna meie olime nii rahulikud siis nad ei saanudki enne asja
tõsidusest aru kui alles aknast nägid tuletõrjeautosid. Hulluks kiskus see
situatsioon läbi nende inetute vaidluste ning erinevate arvamuste pärast,
rääkimata sellest, et need oli väga väsitavad. Ma tundsin lausa headmeelt, et
saan kohe puhkusele ning ei pea veidike aega lendamisele ega tööaja normidele
mõtlema.
Järgmisel
päeval lendasin veel Nizzasse ja tagasi ja see oli üks väga turbulentne lend.
Algul pidasin targemaks mitte mainida ülejäänud meeskonnaliikmetele oma eelmise
päeva intsidenti kuid kui kapten tegi teadustuse keset lendu, kui meie
parasjagu lõhnu ja muid meeneid müüsime, et: Cabin crew take your seats
immediately / Salongipersonal, istuge oma
kohtadele koheselt, siis sain aru, et asi kisub veidike kiiva ning andsin
ka kolleegidele teada mis minuga eelmisel päeval juhtunud oli. Nizza lend aga
sai täiesti tavapärase lõpu, ei miskit suitsu ega midagi muud, lihtsalt raputas
hoogsalt, justnagu ameerika mägedel.
Lisan
siia ka pildi meie avariimaandumisest, sest selle sündmusega ületasime ka
uudiskünnise – kes hästi vaatab, siis märkab ka mind lennuki sees, vasakul
pool, enne tiiba on uks, istun täpselt selle ukse kõrval ;)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar