esmaspäev, 27. juuni 2016

Enne ja pärast ;)

23.06.2016 oli siis see päev millest alates ei ole maailm enam endine :) Kuid kõigepealt siis veel sündmused/lennud mis olid enne seda maagilist kuupäeva.
Lend Münchenisse, oli täitsa tavaline. Kimasin ruttu oma lemmik tualett-tarvete poodi, kuna mul oli lausa nimekir asjadest mis mul kodus puudusid. Nimelt olid Saksamaa ööpeatused kuidagi puudunud minu graafikutest viimastel kuudel. Ostunimekiri täidetud, suundusin täiesti sihitult linna peale. Tuiasin veidike niisama, siis istusin miskis kohvikus ning vaatasin inimesi, siis üritasin leida metroopeatust, et sellega tagasi hotellini minna. See osutus veidi raskemaks kui ma ootasin ning seega suundusin hotelli tagasi jalgsi.
Järgmine päev viis meid Nizzasse, mis oli täielikus jalgpalli hulluses. Oli EMi algus ning samal päeval toimus mäng Põhja-Iirimaa ja Poola vahel. Juba lennujaam oli fänne täis, seal olid peamiselt poola fännid, hiljem linna poole liikudes kohtasime ka rohelistes särkides Põhja Iirimaa toetajaid. Kuna fännitsoon asus kohe meie hotelli kõrval ning ka bussid staadionile väljausid sealt, siis oli muu liiklus tavainimestele seal kandis suletud ja me olime sunnitud paar kvartalit jalutama kogu meeskonnaga oma hotelli poole. Õnneks me sulandusime oma vormireetuses tänavapilti hästi, sest ka mõlema meeskonna fännid olid oma erinevates vormiriietes. Loomulikult pälvisime mõne julgema grupi tähelepanu ja saime ka erinevaid sõbralikke kommentaare :)
Meie lenduritel oli aga kindel plaan minna jalkat vaatama - pileteid neil küll ei olnud, kuid koheselt kui olime end hotelli sisse registreerimud, leidsid nad iirlaste fännipundi ning küsisid neilt, et ega kellelgi pileteid üle ei ole. Ja triibud õlgadel ning mütsid peas tegid oma töö, fännid sebisid veidi ja leidsid meie pilootidele piletid! Mul oli nii hea meel selle üle! Pärast mõtlesin ise ka, et tegelikult oleksin pidanud ka minema - ma pole kunagi jalkat vaadanud, seega oleks see olnud suhteliselt huvitav kogemus. Poisid olid hommikul igal juhul väga rahul oma ajaveetmisega, näitasid meile oma filmitud mänguhetki ning meeleolu bussisõidust staadionile.
Úlejäänud meeskonnaga suundusime me aga varajasele õhtusöögile, mis oli väga tore! Juttu jätkus kauemaks ja seda igasugustel teemadel.
Järgmiseks lennuks oli mul Gibraltar - see on siskene keeruline koht kus on suhteliselt lühike lennurada, väga halvad ning ootamatud tuuled, sõidutee, mis suundub üle lennuraja ning selle kõige krooniks on veel raja lõpus suur kalju ;) Nii, et palju erinevaid pisikesi nüansse mida oodata. Lisaks on reisijateks palju juudi päritolu inimesi, ning seega meie tavaline võileivakate ehk peekon ei lähe eriti kaubaks. Samal päeval olid otsustanud streikima hakata prantsuse lennujuhid ning paraku kui nemad streigivad, siis meie graafik on suht sassis. Meie väljalennule Londonist anti 3 tunnine ooteaeg - kuna meie piloodid aga olid ülitoredad, ning andsid kogu aeg reisijatele infot, siis olid reisijad suhteliselt rahulikult. Lend möödus ka ilma eriliste vahejuhtumiteta ning me jõudsime  Gibraltarile umbes 2.5 tunnise hilinemisega. Kiirelt need reiisjad maha ja teised peale ning oma tahasilendu alustasime juba graafikus. Kaugele me aga ei jõudnud kuna koheselt kui piloodid alustasid kiirendamist keeldus üks mootoritest töötamast ning me suundusime tagasi oma parkimispositsioonile seda kontrollima. Tegelikult see muidugi nii kuivalt ning must-valgelt ei läinud. Mina suutsin kogu evakuatsiooni protseduuri peas läbi mängida ning selle kiirelt ka kõrval istuva kolleegiga läbi arutada ning seda veel enne kui kapten meile teatas, et "Cabin crew, stand by for further instructions" (salongipersonal, oodake edasisi instruktsioone). Sellest hullem lause saab olla vaid, et "Evakueerige!". Õnneks seda käsku ei järgnenud, selle asemel avasime uuesti uksed, pardale tuli hunnik erinevaid ametimehi, siis saadeti reisijad uuesti terminali, ning siis sai üsna ruttu selgeks, et selle lennukiga me enam edasi ei lenda. Reisijad, kes olid istunud akna juures, kus veidi haige mootor asus, jutustasid meile kuidas nad nägid mootorist väljumas sähvatusi ja leeke. See võis üsna huvitav kogemus olla!
Meie õnneks oli Gibraltaril üks teine meie lennuk, mis oli nädal varem üle elanud linnuparvest läbilennu ja vajas seetõttu veidi tõhusmat hooldust, kuid just samal päeval oli see lennuk kuulutatud lennukõlblikuks ning kaks pilooti pidid tulema õhtuse lennuga sellele lennukile järele. Meie kapten ajas veidi asja ning me saime loa kasutada seda lennukit oma lennuks. Kuna "linnu"lennuk oli seisnud nädal aega koos vanade toitudega kuuma päikese käes, siis läksime esilagu luurele, et kas me ikka saame sellega ka reisijad kaasa võtta. Olukord ei olnud õnneks väga hull, ning maapealse teeninduse suure abiga saime tõstetud kõik kärud ümber ühest lennukist teise, et siis vana jama jätsime endiselt Gibraltarile ning meie oma võikud ja joogid saime parandatud lennukisse kaasa. See kõik toimus suurepärase meeskonnatöö tulemusena, kus nii piloodid kui maapealne teenistus olid lausa superkangelased!
Ning peale kogu seda sebimist alustasime umbes 4 tunnise hilinemisega oma tagasiteed. Reisijad olid kohu selle seikluse juures väga rahulikud ning naeratavad, kõik käisid meiega rääkimas oma kogemustest ning erinevatest juhtumistest. Ühesõnaga, oli üks äärmiselt huvitav päev meie kontoris. Sama päeva õhtul pidin minema Zaida sünnipäevale, kuid paraku jäime me nii palju hiljaks, et muusikalietendus millega Zaida sünnipäevapidu hoo sisse sai, oli minu maandumise ajaks juba alanud. Seega suundusin hoopis koju, ning jõin ühe kangema gin&toonikuga ja siis suundusin magama.
Seda GIBi jääb meenutama selline "lind", mis oli pargitud meie kõrval:


Sünnipäevad aga jätkusid, peale prantsuse keele tundi, suundusin Elena sünnipäevale. Prantsuse keeles olin ma seekord eriline priimus, nimelt rääkisime õigussüsteemist, kodanike õigustest ning kohustustest, ning ma miskipärast olin sellest teemast ennegi midagi kuulnud ;)
Elena sünna möödus jalgpalli tähe all - Elena on nimelt suur jalkafänn, ning samal päeval oli Saksamaa mäng, ning seda me siis kõik koos vaatasime.
Ning mul oli veel üks vaba päev, mille otsustasin veeta Windsori külastusega. Ronisin aga bussi, millel oli ees number 71 ning bussijuht ei vaielnud vastu kui soetasin pilti Windsorisse. Kui buss aga sõitma hakkas, siis oli teekond täiesti mitte nr. 71 oma. Isegi peatustes kus ta peatus ei olnud 71 kirjas. Mina veel mõtlesin omaette, et huvitav mis toimub, et kas selle bussi marsruuti on muudetud ja veel ei ole isegi märgitud, et see nüüd siin sõidab. Kuid siis ühes peatuses, jättis juht bussi seisma, ning tuli minu juurde ja ütles, et ta tegi väikese vea ning ma pean nüüd kõrval seisvasse bussi ümber istuma ning see viib mu tegelikult Windsorisse. Ning siis ma sain aru, et buss ei sõitnud mitte liini 71 vaid hoopis 78. Arusaamatu on aga, et miks ta siis oma teekonda alustades number 71 näitas. Õnneks ma ajas kaotasin nii 10 minutit ehk, nii et ei midagi hullu. Windsoris sain kokku Carolinega, kes oli sinna tulnud rattaga ning koos ühe oma rattasõidukaaslasega. Sõime koos lõunat ning siis nad suundusid rongi peale ning mina kimasin linna peale laiama.
Edasi oli mul graafikus järjest miskeid tšarterlende - need on siis lennud mis ei ole just meie lemmikud, kuna lendajateks on reisijad kes lendamisest midagi ei tea, samas ei ole nendel lendudel edasilende ega ka erilisi kaardistaatusi, ehk et lennud on selles suhtes veidi lihtsamad. Nii et veidi kergem kuid veidi raskem. Seekordsed lennud läksid hästi, ei mingit hilinemist, reisijad oli toredad ning meeskonnad koostöövalmid.
Sama ei saa öelda aga minu muudest lendudest eelmisel nädalal. Loomulikult oli siinseks põhiteemaks enne Brexiti hääletust rahvareferendum ja ka nüüd räägitakse põhiliselt referendumist ja, et mis asi on úldse EL millest just äsja välja hääletati ;) No tule taevas appi - ütleksin selle peale mina! Ma saan küll aru, et ma käisin aastaid ülikoolis et omandada see eriti peen lugemisoskus, ehk siis oskus lugeda erinevaid juriidilisi dokumente kuid samas oli mul ikka omandatud ka miski maailma tunnetuse oskus tava-haridusega ehk siis keskkoolis. Samas ma ei saa võtta kõiki enda ümber asuvaid inimesi samamoodi nagu iseennast, ehk siis, mis on minu jaoks "tavateadmine" võib teiste jaoks olla suht spetiifiline ning erialane arusaamine. Seda huvitavam on asjaolu, et mismoodi siinsed inimesed on oma valikuid teinud valimiskasti juures. Ning eriti huvitav on see, et nüüd nõutakse uut hääletust. Ma väga vabandan, aga kui te ise tahate viia demoktaatiat "kolmanda maailma" riikidesse, siis miks te ei aktsepteeri omaenda demokraatlikult korraldatud referendumit? See, et inimesed ei saanud aru, mida ja miks nad hääletavad - see on juba kivi erinevate parteide kapsaaeda, sest selgitustöö nende poolt oli suhteliselt nõrk ning ega siinsed inimesed ei ole eriti aru saanud mille vastu või mille poolt nad hääletasid. Paraku on nüüdseks paljud välismaalased suhteliselt ebakindlad oma tuleviku suhtes, ning sellega seoses omandanud ka suhteliselt vihase hoiaku kohalike suunas. Eile hommikul olin lennul, kus meie meeskond jagunes suhteliselt võrdsetes osades nii kohalikeks kui välismaalasteks. Välismaalased on omandanud väga tugeva hoiaku, et "meid ei taheta, kuid samas ei saada ka ilma meieta hakkama" - nii et tulevik on suhteliselt tume kuid huvitav! Kuna keegi täpselt ei tea mis meid ees ootab, siis võtan mina igat päeva kui viimast ;) Mis on muidugi eriti hea meie reisijate suhtes kuna see on võib-olla ainus kord mil ma nendega kohtun :) Igatahes, olen järgmisel nädalal kodus, kuna mu ema, ehk siis ema Ester saab 70! Palju, palju õnne talle!



Ning siin ka minu viimased tähelepanekud Roomast:



Kohutmiseni järgmisel nädalal ning veelkord palju õnne ema Estrile!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar