Igal hommikul ärkan üles ning luban endale, et täna olen
hea, ei saa pahaseks reisijate peale kui nad mulle tere vastu ei ütle, ei ole
solvunud kui nad minu küsimustele ei vasta ning hiljem ütlevad, et ma neid ei
teenindanud, et täna on minu edasipidise elu esimene päev, ning ma hakkan
heaks. Aga, alati tuleb midagi vahele. Näiteks Barcelona lend, hommikuselt
varajane ning seega pakume me hommikusöögiks kas peekoniga croissanti või kui
oled taimetoitlane siis shokolaadi croissanti ning müslit. Saan aru, et paljud
inimesed maailmas ei saa süüa peekonit kuna usk ei luba kuid me siiski esindame
riiki, kus toidulaud eriti hommikusöögi oma, koosneb peekonist või siis
vähemalt sealihast tehtud vorstidest. Kui reisijal on (naisterahval) peakate
peas, siis pakun talle esialgu peekoni varianti ning koheselt küsin, et kas
eelistate taimetoitlaste versiooni. Selle peale ütles proua kohalt 17A, et
kuidas mul ei ole pakkuda midagi soolast neile kes on ei söö peekonit. Et tema
lendab meiega väga tihti nii Hispaaniasse kui ka Itaaliasse ja alati on midagi
olnud soolast taimetoitlastele ja nüüd minul ei ole. Ma arvasin, et olen siin
olnud 2.5 aastat ja selle aja sees on hommikusöögi menüü taimetoitlastele olnud
müsli ja croissant. Et ma võin pakkuda oma hommikusööki aga see on samuti
peekoniga...Selle peale arvas proua, et ta minuga enam rääkida ei taha vaid
soovib suhelda manageriga. Vabandasin veel ning ütlesin, et kohe kui teeninduse
lõpetame tuleb purser temaga rääkima. Pakkusin siis midagi juua. Proua soovis
pudelit vett, et oma pojale segada piimasegu valmis, ma ütlesin et meil ei ole
kahjuks väikseid pudeleid vett, et saan anda klaasiga vett või siis segu ise
valmis segada. Et vesi on meil vaid kas suures pudelis, mida peab aga jaguma
kõigile reisijatele, vöi siis soe vesi boileris. Selle peale sain väga kurja
pilgu ning läbi hammaste sisistatud: Ma tahan rääkida manageriga. Kordasin
veelkord, et väga vabandan ning et purser tuleb kohe kui teenindus lõppenud.
Ega ka purseril ei olnud muud talle pakkuda kui sama juttu kui mina. Purser
lisas veel, et kahjuks ei saa me omada teist lihavalikut hommikusel lennul sest
see eeldaks, et päris taimetoitlastele peaks olema veel ka kolmas toiduvalik ja
paraku on lennu pikkus vaid 1 tund ja 50 minutit, et kõiki toidueelistusi
siiski ei saa tagada sellisel lennul. Hiljem vaatasime siis reisija profiili,
kuna ta väitis, et ta meiega väga tihedalt lendab ning prouale oligi edasi anda
teade, meie püsikliendiprogrammi poolt. Teade oli, et tore teid jällegi pardal
näha, et tema viimane lend meiega oli paar aastat tagasi ning meil on hea meel
teda näha uuesti meie firma teenuseid kasutamas. Arvasime, et teate edastamine prouale
sel päeval ei ole kohane. Loo moraal on, ära usu reisijaid!
Vahepeal oli ka see tore neljapäev, mil mina tegin oma
prantsuse keele ettekannet. Peale pikka mõtisklust, et millest
klassikaaslastele rääkida, otsustasin laulupidude kasuks. Seega tutvustasin
nende ajalugu, palju on esinejaid, palju kuulajaid ning miks me niimoodi koos
laulame. Et nad asjast paremini aru saaksid, näitasin ka väikese vidoejupi Ta
lendas mesipuu poole laulust. Samuti olin valmistanud küüslauguleibu – meie
tavalise Prosecco juurde sobisid need suurepäraselt. Igal juhul lubasid kõik
klassikaaslased tulla järgmisele laulupeole ;)
Edasi tuli ka paar toredat lendu – Kiiev, Brüssel – enamus
lennud on möödunud naljade saatel esimeste ohvitseride osas. Nalju ei tee mitte
ainult musta huumori poolest tuntud britid vaid ka teiste rahvuste esindajad.
Mul lausa nendest ohvitseridest kahju...aga nagu hr. Germanwings lubas kuskil
sotsiaalmeedias – temast räägib varsti terve maailm.
Brüsselis sain kokku ka Lauriga, kes lahkelt kostitas mind õhtusöögile.
Koht oli väga ilus, söök kodune ning juttu jätkus pikemaks.
Järgmisel õhtul ootas mind Rooma. Ilm oli veidike kahtlane,
vihma tibutas kuid hetke pärast oli taevas sinine. Läksime koos teiste
tüdrukutega (vanuses 50+) pizzat sööma ning veini jooma. Kirusime oma
lennufirma olukorda, rääkisime tervislikust toitumisest (mina vaid kuulasin
seda osa vestlusest), ning millestki veel, mida enam ei mäleta. Peale pizzat
ning punast veini tuleb ju Roomas süüa ka jäätist ning selle jahile me kohe
suundusimegi. Loomulikult on jäätisevalik ning ka jäätisekohvikute valik seal
linnas lai, seega leidsime suht kiirelt koha ning suutsime oma maitseeelistused
välja sorteerida. Peale kõiki neid maitseelamusi jalutasime väga väikese tiiru
linna vahel, turiste oli liikvel tuhandete kaupa, kõik olid rõõmsad ning
rahulolevad. Peagi jõudsime tagasi hotelli ning kohe kui oma toaukse enda taga
sulgesin siis hakkas õues tugev äikesetorm. Aknast vaadates oli see väga ilus,
vihma tuli nagu tuljetõrjevoolikust ning äike ja müristamine oli
esmaklassiline. Mul oli hea meel, et ma olin kuiva jalaga pääsenud ning viibisn
oma vihma mitte sisse laskvas toas, sest pole midagi hullemat kui märgi riideid
kohvrisse pakkida ;)
Edasi ootas mind lennujaama valve, seekord hommikune,
millest tavaliselt saadakse miski väike ning kiire edasi tagasi lend. Kuna
tundus, et seekord möödub mu valve eriti vaikselt, meid oli suhteliselt palju
valves ning katmata lende oli vähe, siis julgesin minna peale kahe tunnist
ootamist sööma. Ning kohe kui lauda istusin ja sain oma prantsuse keele harjutused
lauale lahti laotada, helises mu telefon nind mind kutsuti lendu. Kimasin siis
tagasi meeskonna tuppa ja selgus, et mind saadetakse Zürichisse ja seda lausa
ööbimisega. Tagasi järgmisel hommikul. No mis mul selle vastu saab olla...Hotelli
jõudes tegin kiire riietevahetuse ning kimasin linna peale. Linn oli rahvast
täis kuid kuna oli lihavõtte pühade esmaspäev siis kõik poed olid suletud.
Seega olid linnavahel vaid eksinud turistid ning mitte-kristlastest kohalikud.
Mõndadel tänavatel oli mul tunne, et viibin pigem Beirutis või Istanbulis aga
mitte Zürichis.
Kuna seekord jalutasin üksi, siis sain olla iseenda peremees
ning sain ka valida just sellise söögikoha nagu mulle meeldis. Ning jalad
viisid mind justkui ise-enesest kohalikku söögikohta, kus leidus menüüs ka
juustu fondüü.
See maitses suurepäraselt ning punane vein selle kõrvale oli
veelgi parem. Siis kolasin sihitult linna vahel ning kui hakkasin juba tagasi
suunduma rongijaama poole, siis üritas mind peatada teel näost väga valge
noormees, kes küsis, et kas ma räägin inglise keelt. Mina, peatumata, vastasin,
et ikka. Mille peale noormees küsis kas mulle meeldib rockmuusika, mina
seepeale, et ikka aga mitte täna õhtul. Selle ajaga olin ma jõudnud juba
noormehest suht kaugele kui ta mulle veel järgi hüüdis, et nemad on rock-bänd
Eestist. Mille peale mina kui välgust lõigatud ümber pöörasin ning nende juurde
tagasi läksin, ise juba eesti keeles öeldes, et oi kui tore, mina olen ka
Eestist. Poisid pakkusid mulle oma plaati müüa, mida ma ei soetanud ning samuti
ei toetanud ma neid ka muidu rahaliselt. Nad väitsid end olevat Euroopa tuuril
ning osalevad erinevatel festivalidel ning päeval üritavad oma plaate müüa, et
kuidagi kulusid katta. Loomulikult ei mäleta ma bändi nime, sest mulle see nimi
ei öelnud midagi. Jutustasime veidi elust ja ilmast ning siis soovisin poistele
köike kaunist ja asusin oma koduteele. Kui ma sellest Itale rääkisin, siis tema,
kes muidu on väga noorte ja erinevate projektide toetaja, eriti muusikaalaste,
hoiatas mind, et sellised poisid pidid olema liikvel ka Eestis ja et need on
lihtsalt sullerid, kes müüvad miskit suvalist plaati ning loodavad heade
inimeste toetusele. Võtsin siis hoiatuse teadmiseks, ning järgmine kord ei
hakka iga eestlasega suvalise linna tänavanurgal suhtlema.
Siis oli mul tore lend Amsterdami – tore seetõttu, et
loomulikult me hilinesime (prantslased streikid ning enamus meie lende on üle
nende seega kogu meie lennuplaan on segi kui nemad streigivad), kuid reisijad
olid kuidagi väga rahulikud kuigi enamus neist jäid oma jätkulendudest maha.
Üks tore ameerika abielupaar (seda väljendit ei saa just eriti tihti kasutada)
oli väga rahul, et ma nendega aus olin – nende jätkulend väljus 20 minutit
peale meie eeldatavat maandumisaega – nad küsisid, et kas nad jõuavad selle
peale, ma ütlesin et ega ikka ei jõua küll. Ning seletasin, et millised
protseduurid neil tuleb läbida meie lennujaamas, enne kui jätkulennu lennukisse
saad. Ning, et milline on miinimum transfeeri aeg. Ühtlasi arutlesime selle
üle, et erinevad piletite broneerimissüsteemid lubavad väga lühildase ajaga
ümberistumist ning nii suures lennujaamas nagu on meie oma, see lihtsalt ei
tööta. Ning kui veel tuleb miski 5-10 minutit hilinemist siis ongi kiirustamist
ning närveldamist palju. Nad nõustusid minuga täielikult ning ütlesid, et kui
inimene ei ole kunagi läbi meie lennujaama edasi lennanud siis ei ole neil ka
miskit aimu kui kaua see tegelikult aega võtab. Ja ega see ei ole ainult meie
lennujaamas nii, kõik suured on sellised – samuti on vahemaad suht hoomamatud.
Ning samas on hilinemine lennunduse igapäevane osa – ükskõik mis põhjustel see
siis ka ei juhtu – kas keegi streigib, kas kapten leiab et sellises seisus
lennukiga tema ei ole nõus lendama, kas on keegi reisija ootamatult haigestunud
ning tema ning ka teiste tervise huvides on parem kui ta lennult maha
tõstetakse – põhjuseid on erinevaid ning lennunduses need paraku võtavad oma
aja ning on kindlasti esmatähtsad. Sest siiski, ohutus ning turvalisus
ennekõike ning peale seda tuleb alles meie elu glamuur ;)
Sama Amsterdami lend lõppes eriti toredalt, kuna tualetti
minnes peale lennu lõppu, leidsin sealt 10 EURi – nii et lõpp hea, kõik hea!
Eile lendasin lausa 4 lendu ehk siis Dublin ja tagasi ning
siis Edinburgh ja tagasi. Ja jällegi hilinesime Dublinist 15 minutit, ning
enamus reisijad jäid oma jätkulendudest maha....
Edinburghi lendu me alustasime juba tunni ajalisega
hilinemisega, ning tagasi tulles Londonisse lisandus sellele veel omakorda
tiirutamine ning oma maandumisjärjekorra ootamine õhus. Seega oli lõpuks meie
hilinemine veidi üle tunni ning ka seekord enamus reisijad, kellel olid
jätkulennud, jäid nendest maha. Kuna see oli aga hilisemal õhtutunnil, siis
saime teateid nende kohta, et nad on majutatud hotellidesse ning nende piletid
on ümber broneeritud järgmisel päeval väljuvatele lendudele. Teate sisu oli
siis, et mingu nad Flight Connection leti juurde ning sealt saavad omale
hotelli voutsheri ning uue pardakaardi lennule. Mina, loll ja aus nagu ma olen,
hakkasin siis neid teateid reisijatele edastama. Selle peale sain purseritl
pahandada, et ma ei peaks halbu uudiseid inimestele lennus edastama kuna see
toob mulle negatiivseid emotsioone. Ma siis hakkasin mõtlema, et kui ma ise
olen reisija, istun lennukis ja tean et mu jätku lend väljub kell 20.15, ning
kell läheneb 19.40 kuid me oleme endiselt suht kõrgel ning tiirutame Londoni
kohal, et kas ma tahaksin saada ausat kuid negatiivset infot (kõigile see ei
pruugigi negatiivne olla) või tahan ma maandudes tormata nii kiirelt kui
võimalik läbi lennujaama ning siiski veel loota, et mul õnnestub oma
jätkulennule peale saada. Kuna paljud reisijad ei tea kes ja kuidas maksab
nende hotelli eest ning et kas nad peavad soetama uue pileti kui nad oma
lennust maha on jäänud, siis kas ei oleks lihtsam seda kõike neile juba lennus
hakata selgitama? Ühesõnaga jäi mul eilsest, muidu toredast lennupäevast, selline
veidi halb maitse – endale tundus, et ma ei teinud midagi pahasti, kuid
kolleegi arvates ei tulnud ma oma tööülesannetega toime, tekitades endale
negatiivseid emotsioone. Purseri üks argument oli ka, et aga kui see reisija
hakkab nüüd märatsema, et mis siis saab? Kas tõesti on võimalik uudise peale,
et kahjuks olete te oma lennust maha jäänud ning et teie eest hoolitsetakse,
antakse hotell ning teie pilet on ümber broneeritud järgmisele lennule, hakata
märatsema? Eks ma pean veidike mõtlema selle peale, või ehk ise rohkem lendama
ning kogemusi omandama.
Momendil olengi reisija kogemusi omandamas, istun nimelt
lennukis mille nina on suunatud Helsingi poole ning sealt ootab mind jätkulend
Tallinna. Homme aga lahkun uuesti, kätte on jõudnud minu kevadine puhkus ning
seekord veedan selle raske töö tähe all, reisin koos ema Estri ning Kai ja
Riinaga, ühe tuntud Eesti reisifirmaga Iisraeli ja Jordaaniasse. Raske töö on
see seetõttu, et selle firma reisid on väga kultuuri ning faktirohked, seega
puhkuseks on neid raske nimetada. Kindlasti laiendan silmaringi ning kogun uusi
kogemusi! Seega, head töist puhkust!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar