kolmapäev, 15. aprill 2020

Detsember

Bali reisi järgsetel päevadel tegelesin ajavahe jahutamisega. Öösel ärkasime Krisiga kell 3, kuid õhtul ei pidanud AKni vastu :)
Kuna Anneli oli juba üsna palavikuga, siis võtsime Clara oma hoolde ja Clarale meeldis meie merisiga:

Kuid laupäevaks ehk siis Mia sünnipäeva peoks sain mina tohutud külmavärinad, ööseks sain ka palaviku välja meelitatud ja uhkelt oksendatud.

Esmaspäevaks saabus ka kõhulahtisus, mis kestis uhkelt nädala jagu. Vaatamata sellele suundusin esmaspäeval Londonisse, et oma Bologna nädalale vastu astuda. Meie reisiseltskonnast oli ka Anneli selleks ajaks juba mitu päeva palavikuga võidelnud, tagantjärgi arvame et ju meil oli koroona :)
Esimesel Bologna ööpeatusel veetsin aega kolleegidega, tegime väikese jalutuskäigu, jõime veini, ostlesime ja siis jõudsime veel oma hotellitube nautida, kuna sel korral anti meile miskipärast sviidid :) Minu tuba oli suurem kui meie Haabneeme kodu!
Järgmine öö ootas mind Roomas, kus ma tegin ise väikese jalutuskäigu, soetasin kohvi, saatsin Norale sünnipäevakirja, ning siis uitasin niisama veidi ringi.
Londonisse tagasi jõudes kohtusin Johni ja Heleniga, kes olid valmistanud ka jõulupakid :) Mina muidugi veel ei olnud mõelnud sellele, et kohe-kohe on jõulud ukse ees. Aga juttu jätkus nagu ikka kauemaks.
Ning nädal lõppes mul pühapäevaga Bolognas, kus seekord olin üksinda aega veetmas. Ehk lendasin sinna ühe meeskonnaga aga tagasilend oli teisega :)
Esimesel õhtul tegime kiire riietevahetuse ja suundusime meeskonnaga kiire lennujärgse arutelu, paari joogiklaasiga - väga tore oli! Meil oli küll väheke tegu, et leida kohta kuhu istuda, kuna tundus, et kõik meile sobivad kohad olid juba kinni. Meil oli kaasas itaallasest kolleeg, nii et kohalikuna leidis ta meile siiski ühe koha kus siis veidi jutustada saime.
Ning järgmisel päeval tegelesin mina turistimisega: jalutasin vanalinna, leidsin sealt hop-on-hop-off bussi ja tegin sellega tiiru linna peal, siis sõitsin väikese rongiga terve pika tiiru, siis jõin ühe soojendava kakao, ning ronisin 498 trepiastet mööda Asinelli torni vaateplatvormile, et seal uudistada päikeseloojangut :)

Linn oli väga ilus ja mis peamine, seal ei olnud liigselt turiste :) Igal juhul tegin juba järgmiseks korraks omale plaani, et mis kohti veel seal linnas uurida. Peagi oli aga käes õhtusöögi aeg, olin juba raamatust lugenud, et süüa tuleb kohalikku pastat ning valisin välja tortellini pasticciati - mis oli tõesti suurepärane!

Ning siis oligi aeg tagasi hotelli suunduda, et hommikul varajaselt tagasi Londonisse lennata ja siis koduteele asuda, et Mia õigeks sünnipäevaks veel koju jõuda.

Kodus oli nagu ikka jooga, pilates, Itikuga kokkusaamine, Itik kinkis mulle sellise kauni koti:

Reedaga kokkusaamine ja Hera kooli jõulukontsert, kus Hera laulis ka üksinda ühe laulu - väga tubli oli! Ja no Reedaga me loomulikult jõime veidi veini ja panime kõik maailma asjad paika :)
Kõige vihmasemal päeval tõime Mulkaga ka kuuse koju ja ehtisime selle ära.

Ja Miaga käisime kinos, Elsa teist osa vaatamas - olingi murelik, et kas ma ikka saan aru, kuna esimest osa ma näinud ei olnud, kuid järgmisel päeval tuli telekast ka esimene osa ;)

Ning vahetult enne jõule, suundusin tagasi Londonisse, et lendama asuda.
Jõululaupäeval käisin Sudaani linnaosas omale veidi süüa varumas kuna järgnevatel päevadel oli poodide ja söögikohtade, ning ka ühistranspordi võimalused kasinad.

Jõulupäeval tuli mulle hotelli järgi Anil, siis korjasime peale Lucy, ning suundusime terminali jõulukohvi jooma. Me pidime ka kõik koos lendama, kuid paraku Anili graafik muutus, ning tema meie lennul ei olnud. Lend oli aga tore, kuigi kiire :)

Siis lendasin veel paar edasi tagasi otsa ning aasta lõpetasin 3 päevase, 8 otsase reisiga. Ma tavaliselt sellist graafikut ei vali, kuna seal on liiga palju lende ja väike puhkeaeg nende vahel, kuid seekord sobitus see minu muu graafikuga. Ja tegelikult ei olnud asi nii hull kui ma kartsin. Esimese öö veetsime Genfis, kus oli aega nii väheselt, et ma ei viitsinud isegi hotellist väljuda. Teisel ööl olime aga Pariisis, kus tahtsime koos meeskonnaga minna Avenüü des Champs-Élysée’le uudistama jõuluvalgustust kuid hotelli admin soovitas seda mitte teha, kuna metrooga pidi olema kitsas käes seoses endiselt jätkuvate streikidega. Otsustasime siis püsida hotelli läheduses ja suundusime kolmekesi söögikohta otsima. Sobiv koht leitud, sõime, jõime ja jutustasime muidugi pikalt.

Tagasiteel hotelli poole, soetasime poest erilise hallitusjuustu, mida ma siis plaanin aastavahetusel ahjus küpsetada :)
Hommik oli loomulikult varajane, ning Londonis oli veidi udune, ehk et meie lend hilines, mis aga tähendas, et meie, kes me pidime veel lendama Genfi edasi-tagasi jäime sellest lennust ilma :) Ja see loomulikult tähendas, et ma sain koduteele asuda varem kui plaanitud.
Ja seega sai Mulka mulle lennujaama vastu tulla :)

Järgmine päev oligi aasta viimane päev, seega suundusime veel viimasele matkaringile. Soetasime vorstid ja vahukommid kuna plaanisime ka väikese lõkke teha ja kimasime Neeruti matkarajale. Oli  üsna porine kuid siiski ilus! Poole ringi peal hakkas sellist laia lund sadama, et me saime aru, et lõket me tegema ei hakka vaid suundume oma vorste koju ahjus grillima, koos Pariisist toodud hallitusjuustuga.

Õhtul kutsusime omale külla ka tädi Zelda, kes rõõmsalt kohe kohale lendas. Siis vaatasime telekat ja mängisime lauamänge, ning põhiliselt naersime. Mängisime põhiliselt Tahad Kihla Vedada? ja no selle mänguga saab nalja rohkem kui rubla eest.

Enne südaööd suundusime koos tuhandete teiste inimestega Haabneeme randa, et seal ilutulestiku sõda jälgida. Ja seekord oli tulistamine ikka eriti hullumeelne. Erinevaid värve ja kujundeid oli üsna palju, mis taeva poole suunati.

Tagasi koju jõudes, vaatasime veel telekat ning ühel hetkel avastasime sealt meie oma Reeda: väga tähtsat juttu ajamas....hakkasime siis kohe tagasi kerima, et sellest tähtsast hetkest pildijäädvustust saada.

Ning 1 jaanuari hommik algas meil varajaselt ja nagu ikka suundusime seekord siis ema ja Reedaga matkaringile, Suurupisse. Osa rajast on seal mererannas, kus lained olid üsna hirmuäratavad. Aga ilus oli ikkagi!

Õhtul suundusime Reedaga veel linnaorionteerumise jõulurajale, ja saime selle peale paaritunnist pusimist läbitud. See oli üks tore üritus!

Uue aasta algusesse mahtus veel emade-tütarde kokkusaamine Lore Bistroos. Juttu jätkus kauemaks, maitsesime seekord oranzhi veini, mis oli pigem siidri maitsega aga siiski väga hea, ning loomulikult proovisime erinevaid toite, mille seas olid osad paremad kui teised :) Koht ise oli väga ilus, ning ka väga ilusa asukohaga.
Pildid on küll veidi udused aga eks see aasta algus ongi veidi udune ju :)

Õhtul käisin veel Külli uut korterit uudistama, see oli eriti uhke! Loodan, et sinna kutsutakse veelgi külla :)

Ja siis oligi aeg hakata suunduma Londoni poole, et teha esimesed uue aasta lennud :)